Image Alt

FAQ

Veelgestelde vragen

Hieronder kan je de antwoorden op de meest gestelde vragen vinden. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan gerust een mailtje!

IS JULLIE KERAMIEK GESCHIKT VOOR VOEDING?

Tuurlijk! Al onze objecten zijn geschikt voor zowel warm als koud eten. Ons keramisch servies wordt twee keer gebakken zodat alles voedselveilig is.

 

Niets fijner dan je tafel op te leuken met allemaal originele stuks, dus stuur ons zeker een fotootje van je resultaat. We love it!

KAN DE KERAMIEK IN DE VAATWAS?

All onze producten kunnen in de vaatwasser. Wanneer je je objecten met de hand afwast, gaan ze waarschijnlijk iets langer glanzen. Ik steek mijn keramiek dagelijks in de afwas, dus maak je niet te veel zorgen.

 

Pro-tip: laad je vaatwasser niet te vol wanneer je de keramiek erin steekt. Wanneer een keramisch object hard tegen iets aanbotst, heb je een heel kleine kans dat er een barst komt in het glazuur of dat er een stukje af vliegt. Laat dus zeker wat extra ruimte rondom je keramiek.

KAN DE KERAMIEK IN DE OVEN EN MICROGOLFOVEN?

Onze keramiek wordt twee keer gebakken op temperaturen boven de 1000 graden. Je kan ze dus zeker in de microgolfoven en oven plaatsen. Zorg er wel voor dat je je keramiek niet blootstelt aan plotse temperatuurverschillen. Plaats je kommetje dus niet vanuit de hete microgolfoven op een koud keukenblad. Door de temperatuurschok kan je keramiek barsten.

 

Pro-tip: verwarm je kommetje mee in de oven om de temperatuurschok minder groot te maken. Zet je kommetje ook nooit direct op een koud oppervlak nadat je het hebt opgewarmd. Door de temperatuur schok zou je object kunnen barsten.

HOE WORDEN JULLIE PRODUCTEN GEMAAKT?

We maken al onze objecten in ons keramiekatelier in Antwerpen. Dat doen we zowel op bestelling als voor de voorraad in onze webshop. Wil je graag snel iets in huis, dan kan je onze bestsellers en enkele speciallekes scoren uit onze voorraad. Wil je iets uit onze uitgebreide collectie? Dan kan je zelf het glazuur kiezen bij je bestelling. Bestel je bijvoorbeeld een kommetje in pink blush, dan draaien wij dat speciaal voor jou, bakken het af en glazuren het.

 

>> Meer over ons proces lees je hier.

HOE LANG DUURT HET VOOR MIJN BESTELLING GEMAAKT IS?

Dat hangt er van af! Koop je iets uit onze voorraad dat al gedraaid, geglazuurd en gebakken is, reken dan op 4 à 5 dagen voor verzending. Bestel je iets dat we speciaal voor jou maken, reken dan op een levertijd van 6 tot 8 weken. Van klei tot keramiek is namelijk een heel proces, waarover je hier meer leest.

MAKEN JULLIE OOK PRODUCTEN OP MAAT?

We houden ervan om speciale bestellingen te maken, naast de producten in onze webshop! Stuur ons dus zeker een mailtje met de objecten die je zou willen, zoals bijvoorbeeld een leuke aperoset of een speciale theetas. We bekijken het even samen en sturen je een prijsinschatting door.

 

Samen kiezen we de juiste kleuren, waarna we onze studio induiken om je prachtige stuks te maken. We houden je altijd op de hoogte van alle stappen en de status van je bestelling.

VERSTUREN JULLIE KERAMIEK BUITEN BELGIË?

Momenteel verzenden we naar België, Nederland, Spanje, Luxemburg en Duitsland. Wanneer je je land van verzending ingeeft tijdens de checkout kan je de correcte verzendkosten bekijken.

 

Woon je in het buitenland, maar wil je toch een Spots & Speckles in huis? Stuur ons even een mailtje ! Dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

KAN IK MIJN BESTELLING TERUGSTUREN?

Neen, omdat onze voorwerpen breekbaar zijn en wij ze zelf voorzichtig inpakken voor verzending, accepteren we geen terugzendingen. Maar geen nood: tot nu toe heeft nog niemand zijn keramiek willen terugsturen. Wees dus maar zeker dat je heel blij gaat zijn met je pakketje. Heb je toch een klacht, stuur ons dan een e-mail en we bekijken het samen zo snel mogelijk.

WAT ALS MIJN BESTELLING ONDERWEG SNEUVELT?

Eerst en vooral, maak je geen zorgen over het sneuvelen van je keramiek onderweg. We verpakken alles zeer zorgvuldig zodat er onderweg weinig kan mislopen met je pakketje. Voor de zekerheid zijn al onze pakketten verzekerd.

 

Is er toch iets mis gegaan, maak dan alsjeblieft onmiddellijk foto’s van je pakket en van de schade en stuur ons een e-mail. Ik ontvang graag foto’s van de volledige doos, van de schade, van de verpakking en de doos waar duidelijk je etiket op staat. Probeer zoveel mogelijk foto’s door te sturen. We bekijken het zo snel mogelijk en storten de prijs van het aangekochte product terug (enkel als je voldoende foto’s mailt).

WAAR VIND IK JULLIE PRIVACY POLICY EN TERMS AND CONDITIONS VINDEN?

Die vind je hier!